Vratna / vodici kladka, klinovy zebrovy remen pro auto
Vratna / vodici kladka, klinovy zebrovy remen v našem online obchodu
Před dvěma nebo třemi desetiletími bylo běžné, že vačkový hřídel byl poháněn pomocí ventilů a rozvodného řetězu, avšak dnes se na trh dostaly nové technologie, které vylepšili vlastnosti nových řemenů. Dnešní rozvodné řemeny jsou mnohem lepší a robustnější, a tím mají i změněné vlastnosti, co se týče rychlosti, avšak také sem zahrnujeme negativní vliv na jeho rychlou akceleraci. Opotřebení rozvodného řemenu je o něco rychlejší, než je tomu u klasických řemenů. Pohonné jednotky jsou poháněny pomocí řemene. Tradiční V-řemen má na starosti pohon alternátoru a generátoru, a pro dnešní motory se hledají jiné způsoby pohonu, nicméně tento druh je stále dostačující.
Funkce a použitíV posledních letech jsou pro tento druh pohonu velmi oblíbené rozvodné řemeny, ozubené V-řemeny a klikové skříně, protože ty relativně snadno přenášejí síly na kladky nebo řemenice. Všechny pomocné systémy, jako například generátor, vodní čerpadlo, kompresor klimatizace nebo čerpadlo posilovače řízení jsou v rámci možností umístěny v jedné části motoru tak, aby mohly být současně poháněny jedním řemenem. Děje se to i za pomoci vodicí kladky a vodícího válečku, který musí být vhodně nastaven. Vodicí kladka musí být otočena ve stejném směru, v jakém je natočen řemen. Pouze sekundární kladka může mít mírně jiný náklon, a umožňuje mírnou změnu směru působení řemene. Teoreticky je možné pootočit působení řemene pomocí kladek až o 90 stupňů, avšak něco takového se v praxi velmi nevyužívá.
Výměna řemeneVolnoběžná nebo vodící kladka je vyrobena většinou z kovu a má vlastní kuličková ložiska. Jejich životnost je o něco kratší, než životnost jiných prvků v autě, proto je třeba tyto součástky z času na čas vyměnit. Většinou je třeba tyto kladky nebo řemenice vyměnit spolu s příslušným řemenem. Všechny potřebné vodící kladky, řemenice nebo volnoběžné kladky najdete za výhodné ceny v našem online obchodě.
Více autodíly v kategorii Motor
- Průměr: 70
- Šířka [mm]: 26
- Materiál: Plast
- vnitřní průměr [mm]: 8
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se spojovacím materiálem, s víčkem
- Průměr: 70
- Šířka [mm]: 27
- Materiál: Kov
- vnitřní průměr [mm]: 8
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se spojovacím materiálem, se šroubem
- Průměr: 70
- Šířka [mm]: 24
- montážní pohon: Generátor
- Materiál: Plast
- vnitřní průměr [mm]: 17
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: bez držáku
- Průměr: 69
- Šířka [mm]: 26
- Materiál: Plast
- vnitřní průměr [mm]: 17
- Počet drážek: 6
- Průměr: 65
- Šířka [mm]: 25
- montážní pohon: Generátor
- Materiál: Plast
- vnitřní průměr [mm]: 8
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s víčkem
- Průměr upevňovacího bodu [mm]: 17
- Vnější průměr 2 [mm]: 69
- Průměr: 64
- Materiál: Plast
- Hmotnost [kg]: 0,113
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s víčkem
- Šířka 2 [mm]: 27
- Šířka dosedací plochy kladky [mm]: 25
- Průměr: 76
- Šířka [mm]: 32
- Materiál: Kov
- vnitřní průměr [mm]: 17
- Počet drážek0
- Průměr: 70
- Šířka [mm]: 26
- Materiál: Plast
- vnitřní průměr [mm]: 10
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se spojovacím materiálem





















































