Pomocný válec, spojka pro auto
Pomocný válec, spojka v našem online obchodu
Pracovní válec je součást systému spojky v autech a je připojen k uložení spojky v prostoru motoru. Pokud se stlačí spojkový pedál, pracovní válec přenese mechanický pohyb a transformuje jej do hydraulické síly. Následně se přenese do hlavního válce, kde se změní na tlakovou energii a kinetickou energii. Vypínací páka spojky následně spolupracuje s motorem a převodovkou pomocí svého pohybu.
Jak funguje systém zapojení spojky?Systém hydraulického zapojení spojky funguje podle fyzikálního principu zátěže = síla x páková síla, což znamená, že pracovní válec přenáší tlak vytvořený hlavním válcem po dráze síly a malý píst prochází směrem, kterým působí síla po kratší dráze, ale větší intenzitou. Tato síla je potřebná pro provoz táhla na vypínací páce spojky pro odpojení tlakové desky.
KomponentyPracovní válec se skládá z uložení, ventilu, pístu s pouzdrem a z táhla. Táhlo je připojeno k vypínací páce spojky. Pouzdro je uloženo na pístu a jeho design je podobný těsnicímu kroužku. V pracovním válci se také nachází napnutá pružina, která tlačí na píst, když je v klidovém stavu. Díky tomuto vyvíjenému tlaku je vypínací ložisko uloženo ve správné poloze na membránové pružině uvnitř spojky a tak se kompenzuje volný prostor mezi třecí deskou a přítlačnou deskou spojky.
Pracovní válec může být instalován spolu s hydraulickým regulátorem spojky, ale to pouze v některých autech. Následně je zafixován uvnitř uložení spojky a není přístupný z vnější strany.
Opotřebení a výměnaNeustálé používání spojky během jízdy a změna rychlostí znamená, že pracovní válec je stále pod námahou, jakož i hlavní válec, a po určitém čase se může poškodit. Teoreticky, těsnící prstenec na pístu je možné vyměnit, ale levnější alternativou je výměna celého válce.
Výměna by měla být provedena kvalifikovaným technikem, protože v rámci tohoto procesu je třeba upravit i systém hydraulické spojky.
Více autodíly v kategorii Spojka / prislusenstvi
- Materiál: Litina
- Velikost závitu: 10 x 1
- Brzdový systém: FTE
- Průměr díry [mm]: 20,64
- Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 60
- pro číslo výrobku: 3604
- Průměr díry 1 [mm]: 19,05
- Materiál: Plast
- Hmotnost [kg]: 0,22
- pro číslo výrobce: KN19020.4.1
- Průměr díry [mm]: 20,64
- Velikost závitu: 13
- Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 42
- Materiál: Plast
- Levo-/pravostranné řízení: pro levo/pravostranné řízení
- Průměr v mm: 20,64
- Průměr v mm: 20,6
- Materiál: Hliník
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Rozměr závitu 1: 1x M10x1.0
- Vzdálenost upevňovacích čepů [mm]: 60
- Hmotnost [kg]: 0,6
- Průměr díry [mm]: 23,81
- Materiál: Litina
- Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 65
- Rozměr závitu 1: 1x M12x1.0
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Průměr díry [mm]: 20,64
- Vzdálenost upevňovacích čepů [mm]: 22
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Rozměr závitu 1: 1x M10x1.0
- Materiál: Litina
- Vnitřní závit [mm]: 8,5
- Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 60
- Průměr díry [mm]: 20,64
- Materiál: Hliník
- Rozměr závitu 1: 1x M10x1.0
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- montovaná strana: přední
- Průměr v mm: 19,05
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Rozměr závitu 1: 1x M12x1.25
- Vzdálenost upevňovacích čepů [mm]: 46,8
- Materiál: Hliník
- Brzdový systém: BOSCH/BENDIX
- Materiál: Litina
- Velikost závitu: 10 x 1
- Brzdový systém: FTE
- Průměr díry [mm]: 22,2
- Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 60