Vypínací lożisko pro auto
Vypínací lożisko v našem online obchodu
Vypínací ložisko je důležitou součástkou spojky, která je vlastně spojením dvou mechanických hřídelí. Vypínací ložisko je zodpovědné za přenos síly přes vypínací vidlici přímo na rotační prvky automatické spojky. Takové ložisko je důležitým dílem manuálních převodovek, který se používá již dlouhá léta v rámci automobilového a strojírenského průmyslu. V rámci převodovky v autech slouží vypínací ložisko na odpojení spojení při jízdě a při přeřazování rychlostí. Ve starších převodovkách je vypínací ložisko zkombinováno s pákou, která se pohybuje mechanicky nebo hydraulicky prostřednictvím pracovního válce.
Funkce a náhradní dílyVypínací ložisko musí umožnit oddělení spojení. Vypínací ložisko musí také snášet velké síly působící na nápravu, proto se někdy opotřebuje. V předešlých starších převodovkách vypínací ložisko pouze rotovalo, když pracovala spojka, ale v moderních autech se optimalizováno opotřebení této součástky a vytvořila se ochrana, která umožňuje stálou rotaci této součástky. Nové převodovky jsou vyráběny tak, že do práce je zahrnut i hydraulický prvek a pracovní válec je integrován přímo do ložiska. V konstrukcích CSC (centrální pracovní válec) tvoří ložisko a pracovní válec jeden prvek, což znamená, že oddělení spojky a páky není nutné.
Životnost, opotřebení a výměnaVypínací ložisko je opotřebitelná součástka, proto je její životnost závislá od koncových spojení. Vypínací ložisko bude tedy třeba vyměnit, pokud se poškodí koncové spojení. Starší převodovky, jako převodovka 02B mají vypínací ložisko a páku stlačenou ve vodicím uzávěru. Ten je v případě potřeby také nutné vyměnit.
Kromě toho bude nutné vyměnit i příslušné součástky, jako šrouby, které drží ložisko a páku ve správné poloze. Okrajové ložisko vypínací páky spojky je často spojeno kuličkovými závlačkami, které jsou zašroubovány do krytu převodovky. V moderních převodovkách, jako jsou převodovky 02G, jejichž pracovní válec a ložisko tvoří jeden prvek, je těsnící kroužek a v případě potřeby i tlaková hadička pracovního válce - tyto díly bude nutné v případě opotřebení vyměnit spolu s příslušnými šrouby.
Více autodíly v kategorii Spojka / prislusenstvi
- Výška [mm]: 10,6
- montovaná strana: na skříni převodovky
- Průměr v mm: 89,7
- Průměr zapuštění [mm]: 80
- Materiál: ocelový plech
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s vypínací vidlicí, s vypínacím ložiskem
- k dostání pouze v sadě
- Hmotnost [kg]: 0,043
- pro OE číslo: 020 141 165 G
- Průměr v mm: 32,5
- Materiál: Plast, Kov
- Veličina: KZI-00Y