Vysokotlaké vedení, klimatizace pro auto
Vysokotlaké vedení, klimatizace v našem online obchodu
Chlazení je realizované prostřednictvím kompresoru, který pracuje na principu chladničky. Do okruhu jsou zabudované různé součásti a komponenty. Tento okruh se též nazývá klimatizační jednotka nebo i chladící okruh.
Vedení je uspořádané do těchto následujících čtyř částí:
- Vysokotlakový prostor - plynný (tlak přibližně 16 barů, teplota přibližně 65 stupňů Celsia)
- Vysokotlakový prostor - kapalný (tlak přibližně 16 barů, teplota přibližně 65 stupňů Celsia)
- Nízkotlakový prostor - plynný (tlak přibližně 1,2 baru, teplota přibližně -3 stupně Celsia)
- Nízkotlakový prostor - kapalný (tlak přibližně 1,2 baru, teplota přibližně -7 stupňů Celsia)
Chladící okruh je složený z následujících prvků, které jsou spojené přes hadicové vedení a potrubí: Kompresor, těleso expanzního objemu (expanzní ventil nebo škrtící ventil), výparník, kapalinová nádrž se sušičem (sušič a kolektor), bezpečnostní zařízení (tlakové spínače nebo vysokotlakové spínače a snímače teploty), řídící jednotky, trubky a hadičky, chladící prostředek a nádrž pro chladící prostředek.
Funkce klimatizaceV trubici je plynná chladící kapalina kompresorem stlačena na 16 barů a následně zkapalněná v kondenzátoru. Potom směřuje do expanzního ventilu, který je nainstalovaný v přední části výparníku, a následně uvolněná na 1,2 baru. Prostřednictvím Joule-Thompsonova efektu, který se objeví, plyn prochází izoentalpickým snížením tlaku a teplotními změnami. Kvůli změně objemu plynu se snižuje vzdálenost částic média, takže uvolněná chladící kapalina má po expanzním ventilu teplotu -7 stupňů Celsia. V tomto momentu prochází výparníkem, který ochladí vzduch v prostoru pro cestující. Po výparníku prochází nazpět do kompresoru a okruh začíná znovu.
Včasná výměna chladícího prostředkuMalé množství chladící kapaliny může uniknout z chladícího okruhu prostřednictvím výstupního tlakového ventilu v kompresoru. Snížené množství proto nemůže dosáhnout provozní teplotu 16 barů; proto klimatizace nemůže pracovat v požadované míře. Proto je důležité přidat chladící kapalinu každé 2 až 3 roky, což by mělo být realizované servisem. Doporučují to též automobilové kluby (ADAC, atd.). Chladící okruh a kompletní klimatizační jednotka sa dají opravit pouze v příslušném servisu, protože trubky jsou pod tlakem!
Z našeho online obchodu si můžete levně objednat všechny komponenty pro váš klimatizační systém a nechat si je nainstalovat v servisu. Kromě těchto komponentů najdete v našem webovém katalogu všechny ostatní opotřebovávané a náhradní díly pro vaše vozidlo.
Více autodíly v kategorii Klimatizace
- topení/chlazení: od kompresoru klimatizace po kondenzátor
- verze: produced by VISTEON
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: Strana vysokého tlaku
- topení/chlazení: od kondenzátoru po výparník
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s potrubím, s těsněním, s ventilem
- Materiál těsnění: HNBR (Hydrierter Acryl-Nitril-Butadien-Kautschuk)
- použitelné pro chladící prostředek: R134a
- topení/chlazení: od kompresoru klimatizace po kondenzátor
- Hmotnost netto [g]: 112
- Šířka balení [cm]: 20,00
- Výška balení [cm]: 23,00
- Délka balení [cm]: 29,5
- topení/chlazení: od kompresoru klimatizace po kondenzátor
- doplnkove info: Original VEMO Quality
- topení/chlazení: od kompresoru klimatizace po kondenzátor
- verze: produced by VISTEON