Spojka pro auto
Spojka v našem online obchodu
Mezi jednotlivými hnacími hřídeli se během jejich provozu tvoří rozdílný úhel. Aby bylo možné tento úhel kompenzovat, instaluje se sem látkový spoj, který je vyroben z gumy nebo z vulkanizované vrstvy oceli a nachází se většinou mezi převodovkou a hnacím hřídelem, nebo mezi nápravami, případně u aut s kardanem mezi převodovkou a kardanovou hřídelí, případně mezi kardanem a diferenciálem.
Tento spoj byl patentován v roce 1938 anglickým vynálezcem Johnem Leslie Hardym, a je určen k vyrovnání malých úhlových rozdílů mezi spojením jednotlivých hnacích prvků. Kromě toho tlumí nárazy během přeřazování rychlostí prostřednictvím gumového obložení. Největší zátěž snáší právě během přeřazování (změny rychlostí), během zrychlování nebo při couvání.
Materiál, opotřebení a příznaky poškozeníLátkové spoje s textiliemi nebo čistě gumové spoje se používají pouze k vyrovnání malých úhlových rozdílů. Větší rozdíly způsobují i únik tepla do nitra samotného spoje kvůli velkému odklonu, což znamená, že taková součástka se relativně rychle opotřebuje a poškodí.
Kvůli flexibilitě a stárnutí této součástky a její gumových/elastických částí se samotný spoj někdy velmi rychle opotřebuje, což vede k vážným problémům převodovky. Proto je třeba tento problém odstranit co nejdříve.
Zcela opotřebovaný látkový spoj bude slyšet, když pojedete autem rychlostí 80 km/h bez zátěže v autě a vedle nějaké zdi. Měli byste slyšet vysoké tóny kovového řinčení.
Kromě toho se v autech nachází i jeden menší látkový spoj mezi hnacím hřídelem a mechanismem řízení, který nepracuje pod tak velkou zátěží, proto jej není nutné často měnit - nepodléhá opotřebení.
Co hledat při nákupu a výměně látkového spojeLátkové spoje jsou dostupné jako kompletní set, včetně šroubů, nebo také jako samostatné díly. Je velmi důležité dbát na koupení správného dílu se správnými šrouby přesně pro vaše auto.
Na výměnu látkového spoje budete potřebovat zvednout auto!
Více autodíly v kategorii Kloubové hřídele a diferenciály
- Tloušťka/síla [mm]: 32
- vnitřní průměr [mm]: 38
- Průměr v mm: 110
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 78
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- Hmotnost [kg]: 0,441
- Dbejte servisních informaci
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 105
- Počet děr: 6
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s maticemi
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
- montovaná strana: přední
- Hmotnost [kg]: 1,4
- Dbejte servisních informaci
- Tloušťka/síla [mm]: 28
- vnitřní průměr [mm]: 50
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- Hmotnost [kg]: 0,53
- Dbejte servisních informaci
- Průměr v mm: 126,0
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- montovaná strana: zadní
- Hmotnost [kg]: 0,635
- Průměr díry [mm]: 10
- Tloušťka/síla [mm]: 32
- vnitřní průměr [mm]: 38
- Průměr v mm: 110
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 78
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- montovaná strana: přední
- Požadovaný počet kusů: 1
- Délka [mm]: 61
- Tloušťka/síla [mm]: 30
- vnitřní průměr [mm]: 50
- Průměr v mm: 135, 132
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s maticemi
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
- montovaná strana: přední
- Hmotnost [kg]: 0,73
- Dbejte servisních informaci
- Velikost závitu: M12 x 1,5
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 100
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s maticemi
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby, s podložkami
- Hmotnost [kg]: 0,563
- Dbejte servisních informaci
- doplnkove info: BMTS Turbo NEW
- Průměr v mm: 126
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Počet děr: 6
- montovaná strana: zadní
- Hmotnost [kg]: 0,635
- Dbejte servisních informaci
- Průměr v mm: 132
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s materiálem pro namontování/upevnění
- druh kloubu: diskový kloub
- Počet děr: 6
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Jednotka množství: kus
- verze pro těžký výkon
- doplnkove info: Quality
- Tloušťka/síla [mm]: 41
- vnitřní průměr [mm]: 54
- Průměr v mm: 140
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 105
- Počet děr: 6
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s maticemi, se zásuvkou
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
- montovaná strana: zadní
- Hmotnost [kg]: 1,054
- Dbejte servisních informaci
- Délka [mm]: 61
- Průměr 1 [mm]: 24
- druh kloubu: křížový kloub
- Mazání: s tuk.mazáním
- Kvalita, jakost: Premium
- nový díl
- Tloušťka/síla [mm]: 30
- vnitřní průměr [mm]: 50
- Průměr v mm: 132
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Materiál: Guma
- Počet děr: 6
- Dbejte servisních informaci
- Hmotnost [kg]: 0,49
- pro OE číslo: 26 11 7 511 454
- doplnkove info: 90 Sha
- druh kloubu: diskový kloub
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- vnitřní průměr [mm]: 51
- Průměr v mm: 136
- Výška [mm]: 30
- Množství: 1
- Jednotka množství: kus
- montovaná strana: vpředu a vzadu
- Materiál: PU (polyuretan)
- Průměr v mm: 126
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 96
- Počet děr: 6
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: s maticemi
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
- montovaná strana: zadní
- Hmotnost [kg]: 0,941
- pro OE číslo: 26 11 7 527 392 S1
- Dbejte servisních informaci
- Průměr v mm: 177
- Počet děr: 6
- Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
- montovaná strana: zadní
- Hmotnost [kg]: 2,9
- Dbejte servisních informaci
- Tloušťka/síla [mm]: 31,9
- vnitřní průměr [mm]: 70
- Průměr v mm: 160
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 120
- Materiál: Guma
- Počet děr: 8
- Hmotnost [kg]: 0,797
- Tloušťka/síla [mm]: 41
- vnitřní průměr [mm]: 54
- Průměr v mm: 140
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 105
- Rozteč děr [mm]: 64
- Vnější průměr 2 [mm]: 21
- Hmotnost [kg]: 0,921
- Vnitřní průměr 2 [mm]: 12
- Dbejte servisních informaci
- Průměr v mm: 110
- Doplňkový výrobek / doplňkové info: bez materiálu pro namontování/upevnění
- druh kloubu: diskový kloub
- Počet děr: 6
- Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 78
- Jednotka množství: kus
- verze pro těžký výkon