Starter pro auto
Starter v našem online obchodu
Na rozdíl od elektrických motorů a parních turbín, spalovací motory nemají schopnost se spustit sami. To je třeba provést další jednotkou. V osobních vozidlech je toto vykonáno elektrickým motorem, tzv startérem. Jedná se o malý elektrický motor, který vede spalovací motor na rychlost otáčení startu nejméně 300 U/min. K tomu je třeba uskutečnit, aby motor ve vozidle dále běžel nezávisle na sobě alespoň jeden indukční a jeden kompresní zdvih. Za nepříznivých podmínek, jako je například po delším klidu, velmi nízké teplotě a nízké jakosti paliva (nízké oktanové číslo pro benzinové motory a cetanové číslo pro vznětové motory), ale také po opravě motoru, je možné, že pístový motor bude vykonávat kontinuální činnost nezávisle několika tahy.
Jakmile začne běžný provoz, musí být spojen se spalovacím motorem, protože jinak dojde k poškození pastorku startéru.
Rozsah použití a funkčnostMalé ozubené kolo, nazývané pastorek startéru, je namontováno na hřídeli motoru startéru a musí být pohyblivé v axiálním směru. Tato konstrukce je také nazývána setrvačnost pohonu startéru. Ostatní konstrukce nejsou v motorech osobních automobilů použity.
Při rozběhu se pastorek startéru pohybuje v axiálním směru ve startéru na hřídeli rotoru pomocí elektromagnetu. Ten je v záběru s ozubením setrvačníku, který je namontován na klikovou hřídel. Jakmile probíhá spalovací proces a řidič vozidla uvolní klíček zapalování nebo startovací tlačítko, obvod z baterie do startéru je narušen a elektromagnet nebude aktivní. Tímto způsobem se pastorek startéru vrátí do své původní klidové polohy.
Možné příčiny vadyStartér by neměl být používán řidičem, pokud motor běží, protože to může vést k poruchám na zařízení startéru. Novější vozidla, která jsou vybavena palubní elektronikou, jsou schopna zabránit tomuto druhu situace.
Obvykle je vinutí motoru vada, kdy startér nefunguje. Jsou nabízeny náhradní startéry, které jsou vybaveny pouze novým typem motorových vinutí.
Výměna startéruV našem internetovém obchodě můžete najít vhodný startér do vašeho vozidla, jakož i veškeré odpovídající náhradní díly - magnet, pastorek startéru a mnoho dalších komponent. V závislosti na uspořádání vašeho startéru se instalace může uskutečnit v motorovém prostoru, ale je také možné, že zvedací plošina bude nezbytná. Nejsou potřeba žádné speciální nástroje. Na topnahradnidily24.cz si můžete koupit startér levně a nechat ho namontovat v servisu.
Více autodíly v kategorii Elektroinstalace
- Výkon startéru (v kW): 2,5
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů0
- Průměr příruby [mm]: 82
- Počet závitů: 3
- Svorka: 30,50
- Pastorek-základní pozice [mm]: 22,9
- provedení startéru: Vlastní uložení
- Délka [mm]: 245
- Rozměr závitu 1: M8x1.25
- Rozměr závitu 2: M8x1.25
- Rozměr úhlu upevňovacího otvoru [stupeň]: 37
- Výkon startéru (v kW): 1,0
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Průměr příruby [mm]: 62
- Počet závitů: 1
- Svorka: 50, 30
- Délka [mm]: 182
- Průměr díry [mm]: 9
- Průměr díry 2 [mm]: 9
- Rozměr závitu 2: M8x1.25
- Úhel upevnění [stupeň]: 55
- Výkon startéru (v kW): 1,2
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet děr: 3
- Počet závitů: 1
- Svorka: NO
- Poloha/sklon: L 35
- Hmotnost [kg]: 2,98
- Výkon startéru (v kW): 2
- Napětí [V]: 12
- Směr otáčení: směr otáčení proti smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet děr: 2
- Svorka: NO
- Poloha/sklon: L 42
- Hmotnost [kg]: 3,56
- Počet zubů 1: 10
- Počet zubů 2: 11
- Výkon startéru (v kW): 1,4
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 13
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Průměr příruby [mm]: 78
- Svorka: 50, 30
- Délka [mm]: 192
- Jmenovité napětí [V]: 12
- Velikost závitu: M12
- Průměr díry 2 [mm]: 10,5
- Výkon startéru (v kW): 1,30
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Počet závitů: 1
- Délka [mm]: 64,00, 24,00
- Výkon startéru (v kW): 1
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 10
- Směr otáčení: směr otáčení proti smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Průměr příruby [mm]: 76
- Pastorek-základní pozice [mm]: 53
- Výkon startéru (v kW): 1.4
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9,10
- Počet upevňovacích otvorů: 3
- Průměr příruby [mm]: 66
- Provedení zástrčky-ID: B+(M8), 50(M5)
- Rozměr závitu 1: M10
- Rozměr závitu 2: M10
- Výkon startéru (v kW): 1,8
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 10
- Směr otáčení: směr otáčení proti smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Průměr příruby [mm]: 76,2
- Počet závitů0
- Svorka: 50, 30
- Pastorek-základní pozice [mm]: 52,5
- provedení startéru: volnoběh
- Délka [mm]: 235
- Průměr díry [mm]: 11
- Průměr díry 2 [mm]: 11
- Úhel upevnění [stupeň]: 42
- Výkon startéru (v kW): 2,2
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 10
- Počet upevňovacích otvorů: 3
- Průměr příruby [mm]: 76,5
- Provedení zástrčky-ID: B+(M8),30,50(M5)
- Výkon startéru (v kW): 1,7
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 11\\13
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 3
- Průměr příruby [mm]: 66
- Počet závitů: 3
- Výkon startéru (v kW): 2,2
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 11
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 3
- Provedení zástrčky-ID: M6
- Svorka: M8
- Délka 3 [mm]: 13
- Délka [mm]: 210, -6,5
- Netto váha [kg]: 4,2
- Výkon startéru (v kW): 0,9
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 10, 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Průměr příruby [mm]: 68
- Počet závitů0
- Provedení zástrčky-ID: Sol66
- Svorka: 50, 30
- Spojka/svorka: se svorkou 50 (Jet)
- Pastorek-základní pozice [mm]: 18,5
- provedení startéru: Vlastní uložení
- Délka [mm]: 207
- Průměr díry [mm]: 8,5
- Průměr díry 2 [mm]: 8,5
- Úhel upevnění [stupeň]: 75
- Výkon startéru (v kW): 0,85
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 9
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 2
- Počet závitů: 1
- Délka [mm]: 63,50
- Výkon startéru (v kW): 1.1
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 10
- Průměr příruby [mm]: 68
- Výkon startéru (v kW): 1,4
- Napětí [V]: 12
- Počet zubů: 12
- Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
- Počet upevňovacích otvorů: 3
- Průměr příruby [mm]: 63, 63,0
- Pastorek-základní pozice [mm]: 1