
Podnikatel Armand Peugeot založil nejstarší továrnu na výrobu aut ve francouzském městě Sochaux v roce 1896. První modely byly vyrobeny s benzínovými a parními motory. Pouze typ 2 byl vybaven spalovacím motorem (motorem Otto) koupeným od společnosti Daimler Motor Group. V roce 1900 se již vyrobilo 500 kusů tohoto modelu. Oficiálně se sériová výroba začala v roce 1917, ale byla přerušena kvůli vlivům první světové války. Během této doby byla společnost Peugeot nucena vyrábět součástky pro zbraně. První model 201 byl představen v roce 1929. Do roku 1936 se vyrobilo 140,000 kusů tohoto modelu.
Po rekonstrukci továrny po druhé světové válce se začalo v roce 1948 s výrobou modelu 203. Tento úspěšný model byl nahrazen modelem 403 v roce 1955, který byl vytvořen italským studiem Pininfarina a měl k dispozici dieselový motor. Peugeot 404 byl vyráběn od roku 1960 a byl úspěšný ve všech evropských zemích a také ve francouzských částech v Africe.
V roce 1974 převzala tato společnost většinu akcií společnosti Citroën a spojila tyto dvě firmy do velké skupiny PSA Group v roce 1976. Kromě toho byly do výroby zahrnuty i továrny společností Simca, Sunbeam a Talbot. Kvůli neshodám se společností Talbot byl model Horizon prodáván jako Peugeot 309 a značka Talbot ukončila výrobu v roce 1986.
V rámci závodů byla tradiční značka Peugeot vždy velmi úspěšná. V rámci seriálu Formule 1 poskytovala tato francouzská společnost náhradní díly pro auta McLaren a také měli tyto modely velmi dobré úspěchy v rallye.
Během posledních deseti let klesl podíl společnosti Peugeot na trhu v Německu o více než jedno procento na hodnotu 2,3% z roku 2012. Dnes je v nabídce 20 různých modelů, od malého městského auta 108, malého auta 208, až po kompaktní třídu 301 a 308. Střední třída má zástupce 408 a 508 a také je v nabídce kupé, SUV, dodávka, transportér a nákladní auto.
Oblíbený model 206 se prodal více než 6.5 milionkrát a je nejprodávanějším malým autem světa.
Elektronika v těchto autech je o něco slabší, což může být prokázáno zejména ve vyšší spotřebě žárovek. Mnoho náhradních dílů, jako alternátory nebo části brzdového systému společnosti Peugeot jsou konstruovány zcela identicky, jako díly pro auta Citroën kvůli společné výrobě v rámci PSA Group.