Sophie Opel, vdova po zesnulém Adamu Opel z roku 1895 začala s výrobou aut v jeho továrně na šicí stroje v témže roce 1895. Odkoupila společnost Anhaltische Motor Factory a spolupracovala s místním kovářem Friedrichem Lutzmannem z Dessau, který představil první motorové vozidlo v německém městě Rüsselsheim a na mezinárodním autosalonu IAA v Berlíně v roce 1897. Na začátku byly v nabídce modely v různých verzích. V roce 1902 se vyrobil motor se dvěma válci a v roce 1904 byl v nabídce i motor se čtyřmi válci. Po vítězství závodů v roce 1907 se stala značka Opel dodavatelem aut pro německou diplomacii. V roce 1912 vyráběla tato továrna 3000 aut a modely se také vyráběly i během první světové války. Kromě toho byla automobilka Opel první automobilkou, která vyráběla své modely na montážní lince.
V roce 1928 společnost Adam Opel KG (komanditní společnost) vyrobila již více než 43.000 aut a byla největší automobilkou v Německu. V roce 1928 se také změnila právní struktura na akciovou společnost (AG). Syn Sophie Opelové prodal společnost americké firmě General Motors. V roce 1931 patřila celá tato společnost Američanům!
V roce 1937 byla tato firma největším výrobcem aut v Evropě s vyrobenými 137,000 kusy aut. V roce 1938 byla tato firma také největším zdrojem výdělku pro nacistickou německou říši. I když továrna patřila Američanům, během druhé světové války byla výroba aut přerušena a vyráběly se zde většinou prostředky pro vojenské účely a zbraně. V roce 1944 byly továrny ve městě Rüsselsheim a Brandenburg silně poškozeny útoky Spojenců. V roce 1945 společnost Opel nevyrobila ani jedno auto. V rámci reparačních dohod se Spojenci v roce 1946 dohodly, že výroba modelu Kadett bude přesunuta do Sovětského Svazu. Zde se model Kadett vyráběl pod názvem Moskwitsch 400.
General Motors převzala tuto společnost v listopadu 1948 a v 50-letech modely Rekord, Olympia a Olympia Rekord byly nejoblíbenějšími auty v Německu, spolu s modelem VW Käfer. Nová továrna ve městě Bochum také vyráběla novou verzi modelu Kadett, která byla v nabídce jako sedan, kombi a karavan.
Příliš velké šetření nového manažera Lopeze v 90.tých letech vedlo ke snížení kvality a ztráty image této značky, což bylo výhodou pro konkurenta VW. Dnes má tato značka v nabídce 13 modelů, od maličkého modelu Adam, přes modely Corsa, Astra, Ampera, Cascada, až po modely střední třídy, jako například Insignia. Minivan Meriva, dodávka Zafira, SUV Mokka a také malý transportér Vivaro a Movano jsou také velmi oblíbené.
Je možné, že problémy s podvozkem se objeví po ujetí více než 150,000 km. Kromě toho se mohou objevit problémy i v interiéru nebo v motoru. V rámci nových modelů a v rámci šetření jsou používány i materiály, které mají omezenou životnost. Všechny potřebné díly pro tyto modely můžete pohodlně najít v našem online obchodě.