Začátky společnosti Fiat
Tato společnost na sídlo v italském městě Turín, nese název FIAT S.p.A. a nabízí široký výběr modelů osobních aut, nákladních aut a malých vozů. Tato společnost je součástí skupiny FIAT Chrysler Automobiles Holding NV, která má sídlo v Amsterdamu v Nizozemsku. Název značky je zkratkou pojmenování Fabbrica Italiana Automobili Torino, která byla založena v roce 1899 devíti společnostmi. Mezi nimi byla i rodinná firma Angell, která je i dnes velmi důležitým článkem celé společnosti. V roce 1903 byly provedeny první exporty modelů. Otevření dnes historické továrny v okrese Lingotto v Turíně bylo počátečním bodem průmyslové sériové výroby od roku 1916.
Velký úspěch v Itálii
Tato automobilka se velmi rychle stala lídrem na domácím trhu, protože auta byla kvalitně masově vyráběna, zejména po druhé světové válce. Od 60.tych let měla společnost FIAT ve zprávě luxusní modely značky Ferrari (v roce 1969), Maserati (v roce 1993) a také modely konkurenta Alfa Romeo (v roce 1986) a Lancia (v roce 1969), a to buď zcela, nebo částečně. Spojení se s společností Chrysler Group LLC bylo provedeno v letech 2013/2014, čímž se společnost FIAT stala sedmým největším výrobcem automobilů na světě.
Modely z minulosti a ze současnosti
Fiat zahájil svou výrobu s manuálně vyráběnými modely 3 1/2 HP, 6/8 HP a 12 HP. Sériová výroba začala v roce 1912 a prvním pásovým modelem byl model Zero. V 30.tych letech byl tento výrobce již masovým výrobcem. Zejména modely 508 "Balilla" a malé auto 500, které bylo známé jako "Topolino", byly velmi dobře prodávané. Rovněž to platilo i pro novou verzi modelu 500, která se vyráběla od roku 1949. Tento model "Cinquecento" dosáhl kultovní status a byl vyráběn až do 70. let. Oblíbenými modifikacemi tohoto modelu byl například model "Giardiniera" ve verzi kombi, sportovní verze Abarth a také verze vytvořena společností Steyr-Puch v Rakousku, která měla silnější motor. Později se na trhu objevila verze Fiat 600 a 770 ("Multipla"). Od roku 1934 výrobce vyráběl i oblíbené modely, jako "Jagst" a "Neckar", které byly oblíbené zejména v 50-a 60.tych letech. Vyráběny byly v továrně NSU ve městě Heilbronn. I když byly větší modely 1400, 1900 a 2300 hodnoceny velmi dobře, nikdy nedosáhly takový úspěch, jako jejich menší předchůdci. Kromě toho, kompaktní model 850, který byl v nabídce jako kabriolet a čtyřdveřové modely 124, 125 a 128 byly na trhu zcela běžné. V 70. letech se legendou stal malý model Panda. Dnes zákazníci chtějí zejména nový model 500, model Panda, třetí generaci modelu Punto a také kompaktní sedan Bravo, stejně jako i malé SUV Sedici a Minivan 500L. Náš online obchod vám nabízí náhradní díly pro všechny modely FIAT, a také pro všechny ostatní modely jiných výrobců.