První auto značky Citroën
André Citroën se narodil ve Francii v roce 1878 a pracoval v automobilové továrně Mors. V roce 1905, když měl 27 let, založil společnost na ozubená kolečka a v roce 1913 vytvořil novou továrnu na výrobu karburátorů.
Jeho velkou zálibou a vášní byla velká sériová výroba - to byl důvod, proč byl první model značky Citroën po první světové válce v roce 1919 ihned vyráběn sériově.
Po první pásové výrobě aut Henrym Fordem v USA byl Citroen první evropský výrobce aut, který vyráběl své modely tímto způsobem. Model Type A byl prvním evropským autem, které bylo vyráběno sériově na pásech.
Světové rekordy navzdory finančním potížím
Čtyřválcový motor s výkonem 10 PS byl instalován do šesti různých karoserií. Už během prvního roku výroby od června do prosince 1919 se vyrobilo celkem 2500 kusů tohoto modelu. V roce 1920 se již vyrobilo 20.200 modelů! Během dalších let byl tento výrobce i nadále velmi úspěšný a podařilo se mu překonat až 106 světových rekordů. Tyto vozy byly velmi oblíbené, zejména u obyčejných lidí z Francie. V rámci nástupu světové finanční krize v roce 1929 i tato společnost prošla mnohými finančními těžkostmi a byla nucena uzavřít spolupráci se společností Michelin. V rámci nové spolupráce se vytvořil nový model Traction Avant Type 7, který byl revolucí v rámci světa aut. Tento model se zcela lišil od všech ostatních modelů té doby, protože to byl první model, který měl samopodpornou konstrukci karoserie, první přední pohon na světě a zavěšení kol s torzními rameny.
Inovace prostřednictvím progresu
Citroën byl vždy o krok napřed před ostatními konkurenty v rámci vývoje nových technologií. Na autosalonu v Paříži v roce 1934 byly představeny 3 různé 8-válcové motory. Během druhé světové války byla výroba zastavena, ale následně po válce naštěstí znovu obnovena. Na autosalonu v Paříži v roce 1948 byl představen slavný model 2CV. I když měl tento model motor pouze o objemu 375cm3, tento model byl velmi oblíbený po celém světě. Výrobce dal přední pohon i do nového modelu Citroën DS s hydropneumatickým zavěšením všech kol v roce 1955. Tento model byl také prvním vozem na světě s posilovačem řízení, posilovačem brzd a adaptivními světly.
Akvizice společností Peugeot
Tato společnost byla převzata konkurentem Peugeot v roce 1975. Od té doby je tato značka na trhu pod názvem PSA. Model CX, který byl vyráběn v letech 1974 až 1991, byl posledním nezávislým modelem společnosti Citroën. Všechny ostatní auta, včetně modelů Visa a LN, jsou společným projektem se společností Peugeot. Modely těchto dvou značek mají mnoho společných prvků, zejména co se týče karoserie nebo podvozku. Také je možné mnoho náhradních dílů Peugeot použít v autech značky Citroën.