Vybrat vozidla pro Řídící páka zavěšení kol
Pricne rameno přední a zadní v našem online obchodu
Trojúhelníkové rameno nezávislého zavěšení kol spojuje kolo a karoserii auta. Tato součástka má tento název, protože je připevněna příčně ke směru jízdy na řízené nápravě.
Trojúhelníkové ovládací ramenoNejběžnějším designem je trojúhelníkové ovládací rameno, které je spojeno se samotným autem s motorem vpředu, pod hnacím hřídelem, ve dvou bodech na karoserii auta. V závislosti na modelu auta existují dva druhy trojúhelníkových ramen, tedy vrchní a spodní tyč. V zavěšení kol s dvojitým trojúhelníkovým ramenem jsou nad sebou umístěna dvě trojúhelníková ramena spojena na každém kulovém čepu k čepu nápravy pomocí čepového ložiska. Pokles nebo změna dráhy kola může být ovlivněna délkou příslušného prvku řízení při zatáčení nebo přejíždění přes nerovnosti. V rámci tohoto tvaru nápravy má rameno tvar trojúhelníkového ramene pro zvýšení pevnosti ve směru jízdy. Je upevněna pomocí dvou ložisek na podvozku, a mohou mít stejnou nebo rozdílnou velikost, v závislosti na zavěšení kol.
Dvojité trojúhelníkové rameno předního zavěšení kol s rozdílnou délkou ramen:V tomto případě je vrchní rameno vždy kratší, než to spodní. Výsledkem je tlumení nárazů a přenášení sil do negativní komory. Tehdy se mění poloha spodní tyče, čímž se výrazně zvyšuje stabilita auta během jízdy v zatáčkách.
Dvojité trojúhelníkové rameno předního zavěšení kol se stejnou délkou ramen:V tomto případě je rameno vytvořeno v podobě paralelních tyčí. Při tlumení nárazů v tlumicí komoře se kola nemění, ale mění se jejich náklon.
Zavěšení kol se vzpěrou a trojúhelníkovou tyčí (zavěšení typu McPherson):Tento druh zavěšení kol má dvojité trojúhelníkové rameno, v rámci kterého je vrchní rameno nahrazeno trubicí s tlumičem nárazů, ke které je připevněn čep nápravy.
Druhy ramenObecně se jednotlivé druhy od sebe liší pouze malými odlišnostmi v rámci instalace, tak, aby tvar nápravy, trojúhelníkového ramene a vlečného ramene, nebo jiných podpůrných ramen, mohl být vhodně instalován v rámci celého systému zavěšení kol.
Toto spojení není třeba vyměňovat. Výměna je vhodná pouze po nehodě nebo po jiném mechanickém poškození. Pokud ovšem budete muset tuto součástku vyměnit, neváhejte, a podívejte se na nabídku v našem online obchodě. Kromě kontroly této součástky byste neměli zapomenout ani na inspekci ostatních součástek tohoto systému, které jsou stejně důležité a v případě potřeby je také vyměnit.
Více autodíly v kategorii Zavěšení kol, ramena
- montovaná strana: pravá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 345,5
- Rozměr kužele [mm]: 16
- Stoupání kužele: 1:5
- montovaná strana: nahoře, zadní, levá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 233
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- montovaná strana: nahoře, zadní, levá přední náprava, levá
- Materiál: Hliník, Hliníková litina
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 248, 249
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- montovaná strana: levá přední náprava
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 385
- Doplňující výrobek/info 2: s nosným-/vodicím kloubem
- Požadovaný počet kusů: 1
- montovaná strana: nahoře, zadní náprava - oboustranné
- Materiál: ocelový plech
- Typ spojení: příčné rameno
- Doplňující výrobek/info 2: s loziskem
- Hmotnost [kg]: 1,385
- Vnitřní průměr 2 [mm]: 12, 14
- montovaná strana: přední osa, levá, tlačítko, zadní
- Materiál: Ocelová litina
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 343
- Vnější závit [mm]: M14 x 1,5 RHT M
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- Rozměr kužele 1 [mm]: 16,1
- Rozměr kužele 2 [mm]: 19,2
- montovaná strana: nahoře, přední, pravá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 273
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- montovaná strana: oboustranná, přední náprava dole
- Typ spojení: příčné rameno
- montovaná strana: zadní náprava dole, příčný (šikmý)
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 223
- Hmotnost [kg]: 0,6
- Tyč/vzpěra: kyvná tyč
- montovaná strana: přední osa, tlačítko, levá, přední, vnější, levá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka (v cm): 345,5
- Rozměr kužele [mm]: 18, 16
- Stoupání kužele: 1:5
- Velikost závitu: M14x1,5
- Doplňkový výrobek/ doplňkové info: s příslušenstvím
- montovaná strana: pravá přední náprava, tlačítko
- Materiál: ocelový plech
- Typ spojení: Trojuhelníkové rameno (už.vozy)
- Rozměr kužele [mm]: 15
- Doplňující výrobek/info 2: s kulovým kloubem
- montovaná strana: nahoře, přední, levá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 273
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- montovaná strana: nahoře, zadní, pravá přední náprava
- Materiál: Hliník
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 248
- Doplňující výrobek/info 2: s pryžovou montáží
- Doplňkový výrobek/ doplňkové info: s příslušenstvím
- montovaná strana: pravá přední náprava, tlačítko
- Materiál: Ocelová litina
- Typ spojení: příčné rameno
- Rozměr kužele [mm]: 15,6
- Požadovaný počet kusů: 1
- Hmotnost [kg]: 4,400
- Barva: černá
- Rozměr závitu 3: Without Ball Joint
- montovaná strana: levá, tlačítko, přední osa
- Typ spojení: příčné rameno
- Rozměr kužele [mm]: 17,5
- montovaná strana: levá přední náprava, nahoře, přední
- Typ spojení: příčné rameno
- Délka [mm]: 267,5
- Rozměr kužele [mm]: 16
- Průměr upevňovacího bodu [mm]: 10,2
- Šířka [mm]: 40
- montovaná strana: přední osa, pravá, zadní
- Materiál: Ocel
- Typ spojení: příčné rameno